Monday, August 24, 2015

#kakak

Bismillah.

Saat ini,
aku sayu,
bersyukur yang tak terhingga.

Nikmat Allah terlalu banyak dan besar,
mana mungkin semudahnya aku berpaling dariNya.

Allah,
satu lagi anugerah kurniaanMu,
kau datangkan dia di saat aku mahu bangkit menggapai kematangan,

kematangan di jalan ini,
moga setiap usahaku diiringi redhaMu,
tiada lain yg kuharapkan.

Allah,
dialah org pertama yg membawaku ke jalan ini,
dia lah orgnya,

suatu ketika dulu,
aku mengharapkan kehadirannya,
tapi Kau senggangkan,

sungguh Tuhan,
rencanaMu amat hebat,
Kau hadirkan dia saat aku memerlukan,


dan dia,
tak pernah mengecewakan,
andai ada kecewa sekalipun,
aku tetap berbaik sangka,

kerna,
aku lalui semua ini kernaMu Tuhan.

Allahu,
walau apapun,
dia hanyalah medium,
dia juga manusia seperti yg lain,
 punya kelemahan dan kelebihan.

moga cinta kami,
ukhuwwah kami,
Kau redha.

Tuhan,
jgn jadikan cinta antara kami melebihi cintaMu.

aku takut ya Tuhan,
andai kami melampaui batas.

Allah,jaga hubungan kami.

ampuni dosa2 kami.

dan sungguh Tuhan,
dialah Harun ku.

dia akan pergi tak lama lagi.
aku sekarang, sedang bersiap sedia utk itu,
sedang kencang berdoa,

agar aku,
tak lemah dan tersungkur seperti dulu,
kerna aku tahu,
Kau akan pasti beri ganjaran yg hebat andai aku bersabar dan berteguh hati.

akak,
moga Allah redha kau ke sana.
tiada kerna yg lain,
hanya utk Allah,
untuk dakwah dan tarbiyyah.

moga kau bahagia bersama temanmu di sana.

dan,
namamu akan sentiasa berada dalam doaku.

moga Allah redha.

Allah, Rasul dan Jihad


No comments:

Post a Comment