Monday, August 24, 2015

#limpahilah

Bismillah.

Alhamdulillah 'ala kulli hal.

menyingkap rasa syukur.
setinggi-tinggi kesyukuran.
Allahu,
aku ini insan byk dosa,
byk melakukan maksiat dalam ketaatan...

tapi,
dengan izinMu,
aku masih di jalanMu ini.

Jalan ini sangat panjang,
Sangat suci,
sangat menuntut segala pengorbanan,
harta dan jiwa.

Allah,
aku rindu untuk bertemu dgnMu,
jujurnya,
aku tak sabar utk menunggu saat berhadapan dgnMu,
menatapMU...

Allah,
moga aku ini,
termasuk org2 yg Kau nanti.

Saat ini,
hanya qalamMu peneman,
segala kata-kataMu aku pegang
taujih bernas buat diri.

Tiap amarahMu aku jaga,
moga tak terjerumus ke arah itu,

Banyak janjiMu,
Moga aku ini terus diberi cahaya drMu.

Moga kau terus-terusan sudi untuk memberikan aku

cahayaMu
RahmatMu
kasih sayangMu

Tuhan,
limpahilah...

No comments:

Post a Comment