Monday, December 8, 2014

bahtera

Bismillah.

sebak dada,
satu lagi permata gugur di jalan ini,
saat menerima berita,
menahan hiba,
pujuk diri,
Allah akan gantikan dengan yg lebih baik.

hati,
tanpa banyak bicara,
meluru, menuju pada dia,
yg kini dalam 'ujian',
tiada yg lain yg dapat aku bantu,
melainkan,
doa pdNya.

hasrat tak kesampaian,
basah kuyup,
aku pulang,
memadam rasa kecewa,
menegakkan niat,
aku berbuat kerna Tuhan.

membutakan mata,
membisukan bicara,

hari ini,
akan ku teruskan perjuangan semalam,
dan hingga esok juga,
hingga saat tercabutnya nyawa.

perteguhkan niat,
buktikan dengan amal,
berbuat sepenuh hati,
moga Tuhan redhai.

keindahan tidak akan berdiri sendiri,
kerna,
ia membutuhkan hati yang mencitai dan dicintai Allah- Tasbeeh Cemara

melihat bagaimana du'a menjaga kita,
sungguh,
menyusurkan cinta dalam hatiku,
moga Allah kuatkan mujahadah,
saling menguatkan du'a.

-------------------------------------------------

dengan penuh sangsi
kau bertanya pada mereka
aku dapat merasa
dan aku juga dikhabarkan
membisu lagi
kerna bagiku
itulah jalan yang terbaik
mengajar aku berlapang dada
berbaik sangka

aku ingin kau tahu
menahan perit
mengukuhkan tali ikatan ukhuwwah
KERANA ALLAH
penuh keperitan
namun aku terus meredah
demi cinta Tuhan
aku cemburu
pabila mengenangkan
kehangatan persahabatan
antara Rasulullah dan para sahabat

aku,
memburu cinta
agar dicintaiNya.

wallahua'lam.






No comments:

Post a Comment