Saturday, January 4, 2014

jujurnya...

bismillahirrahmaanirrahiim...

Allahu,
saat ini,
amat merindukan akhwat2 di sana.

sungguh,
saat2 seperti ini,
amat sangat memerlukan akhwat,
mohon,
pinjam bahunya,
agar pedih di hati ini tidak terasa lagi,
walaupun aku tahu,
ianya takkan mampu untuk sembuh sepenuhNya.

Allah,
aku hanya mampu berdoa dengan penuh harapan dan YAKIN
semua ketentuan dariNya ini,
tertulis beribu hikmah yang aku sendiri belum tahu isinya.

moga terus diberi ketabahan
ketabahan untuk menjaga Iman
ketabahan dalam berbuat
ketabahan dalam berjuang

berjuang dengan diri sendiri
agar jujur
jujur dengan Allah

angin,
bawa rinduku ini kepada mereka
agar mereka tahu
akan keadaanku

Akhwat fillah,
moga kita tetap bersama hingga syurga firdaus

tetap dan terus berdoa
Allah Maha Mendengar.

[UKHUWWAH.
tak perlu diperjuangkan.
lahirnya kerana iman]



_______________________________________________

diri ini,
telah sekian lama tidak mengisi
mengisi jiwa2 yang kosong
yang dahagakan ilmu dan ayat2 cinta, ayat2 peringatan dariNya

sesekali turun medan,
diminta untuk mengisi,
sungguh,
terpaku !
lidah jadi beku,
hanya hati saja yang mampu berbicara.

terdetik dalam hati,
Allah,
di mana kemahiranku yang terdahulu?
adakah ini balasan utkku ?
balasan bagi aku yang tidak mengembangkan dakwah di sini?

:'(

asif ukhti.
aku tak mampu mengisi sehebatmu.
langsung merasa diri ini tak layak digandingkan denganmu.
asif ukhti.asif jiddan.

akanku terus berusaha.
baiki kelemahan.
tingkatkan kemahiran.

mohon doanya.

p/s : ukhti A&A, aku rindu pd antunna. *sangat* >-<


No comments:

Post a Comment